تصویربرداری از پلنگ و یوزپلنگ در یک نقطه از منطقه حفاظت شده کوه بافق

یکی از دوربین های تله ای متعلق به انجمن یوزپلنگ ایرانی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی که توسط پرسنل اداره محیط زیست شهرستان بافق در منطقه حفاظت شده کوه بافق نصب شده است، طی ۲۰ روز گذشته تصاویر شگفت انگیزی از چندین یوزپلنگ آسیایی و یک پلنگ ایرانی را ثبت نموده است. تمامی این تصاویر توسط یک دوربین و در یک نقطه مشخص ثبت شده است.

تشخیص دقیق این موضوع که یوزپلنگ هایی که در تصاویر دیده می شوند چند یوز منحصر بفرد می باشند نیازمند بررسی خالهای روی پوست یوزها توسط کارشناسان است.

اثبات زندگی همزمان پلنگ و یوزپلنگ در یک محدوده، از نکات جالب این تصاویر است. البته در گذشته نیز حضور همزمان یوزپلنگ و پلنگ در یک محدوده مشخص از منطقه حفاظت شده کوه بافق محرز شده است.

در سال ۱۳۸۶ یک قلاده یوزپلنگ به دلیل کمبود طعمه وارد ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه بافق شده و پس از شکار یک راس بز وحشی درحالیکه مشغول خوردن طمعه بوده توسط یک پلنگ مورد حمله قرار می گیرد و به دلیل قدرت مانور پایین یوز در مناطق صخره ای، پس از چندین متر فرار توسط پلنگ کشته می شود.

3 نظر

  1. home std test kithome std test kitsays:

    قلب از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب در آیا نه نشستن کاملا با من پس از برخی از زمان. جایی درون پاراگراف شما در واقع موفق به من مؤمن اما تنها برای while. من هنوز مشکل خود را با جهش در مفروضات و شما خواهد را سادگی به کمک پر کسانی که شکاف. در صورتی که شما که می توانید انجام من را بدون شک بود تحت تاثیر قرار داد. http://www.stdtestingnearme.club/at-home-kits/

    • مدیر سایتM.m Milasi(Yoooz) :

      از کنار برو ماشین بهت نخوره عزیزم

  2. FILMMOVIEZFILMMOVIEZsays:

    متشکرم

    • مدیر سایتM.m Milasi(Yoooz) :

      خواهش میکنم

  3. real psychicreal psychicsays:

    با تشکر از وبلاگ بسیار خوب! http://realpsychicnow.biz

    • مدیر سایتM.m Milasi(Yoooz) :

      ممنون که امدید

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!