تعداد یوزپلنگ ها در ایران"از منابع مختلف"

مدیرکل وبسایت یوزپلنگ ایرانی: همان طور که مشاهده کردید خبرها از منابع معتبر اینترنتی درباره تعدادیوزپلنگ های ایران تقریبا متفاوت است و از این رو من حدوسط آمار درنظر میگیرم که میانگین یوزپلنگ های ایران حدود45 است.،که اگر این آمار را نیز محاسبه کنیم به36.4خواهیم رسید که بدلیل اعشاری بودن قابل استفاده نیست. توجه داشته باشید در طول 15 سال گذشته دانش ما در مورد یوزپلنگ ایرانی بیشتر شده است و اطلاعاتی که اعلام می کنیم در حال تغییر است. برای مثال در گذشته با دیدن و گرفتن تعدادی تصویر از یوز در منطقه نایبندان فکر می کردیم این منطقه چقدر یوز دارد که ما توانستیم چند تصویر بگیریم، اما اکنون تخمین ها نسبت به گذشته بالاتر رفته است، چون اطلاعات ما با مطالعاتی که انجام داده ایم بیشتر شده است و به این نتیجه رسیده ایم که تعداد جمعیت یوز از سال های گذشته خیلی پایین تر رفته است و ما عدد 45تا55 را اعلام کرده ایم، اما این رقم عددی است که ما هنوز به آن مطمئن نیستیم.

خبرگزاری مهر:حداقل ۲ ماده ثبت شده بود هیچ تصویر یا گزارش تایید شده‌ای از حضور یوزهای ماده یا زادآوری یوزها نداشته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم:مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با اشاره به زندگی ۵۰ تا ۷۰ قلاده یوز آسیایی در ایران گفت: منطقه آریز بافق بهترین زیستگاه یوز آسیایی است و ۱۰ درصد از پوزپلنگ اسیایی را به خود اخصاص داده است.

خبرگزاری مشرق:مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: تا سال ۹۰ جمعیت یوز در ۱۷ منطقه ۴۰ تا ۷۰ قلاده گزارش شده است و از زمان احداث جاده بافق شاهد کاهش جمعیت یوز در این منطقه شده‌ایم.

خبرگزاری افکارنیوز:فاز نخست برنامه پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی پس از یک سال به پایان رسید و در جریان این پروژه تنها ۲۰ قلاده یوزپلنگ در کشور شناسایی شد. 

خبرگزاری ایسنا:مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با بیان اینکه امکان تخمین دقیق تعداد یوزپلنگ ایرانی قابل انجام نیست، افزود: آمارهای قبلی نشان می‌داد که 100 تا 120 یوز داشته‌ایم اما این میزان در حال حاضر حداقل 50 قلاده برآورد شده است.

2 نظر

  1. manicuremanicuresays:

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

    • مدیر سایتM.m Milasi(Yoooz) :

      ترجمه: پست خیلی خوبی دارید. من فقط بر وبلاگ شما تصادفا و آرزو می گویند که من واقعا لذت می برد گشت و گذار در اطراف پست های وبلاگ خود را. پس از همه من خواهد شد به اشتراک خوراک خود را و من امیدوارم شما ارسال دوباره به زودی _______________________________________________ مدیرسایت:ممنون از شمارکه آمدید.مچکرم

  2. کورش  مسعودیکورش مسعودیsays:

    koorosh masoode, [۲۲.۰۳.۱۷ ۲۰:۰۷] سلام ضمن تبریک سال نو خدمت شما عزیز بزرگوار وب نوشت محمد محمدی بررسی شد اگه میخواد رتبه شهرستانی و استانی بیاره باید موارد زیر را حداکثر تا 15فروردین اصلاح کنه و مجددا وب نوشت خود را با دو فرمت word , tif روی سی دی ذخیره و تحویل دهد koorosh masoode, [۲۲.۰۳.۱۷ ۲۰:۰۷] سلام کورش مسعودی کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش لردگان هستم . وب نوشت دانش آموزان را بررسی کردم اگه موارد زیر را رعایت کنند و اصلاح کنند در کموفق می شوند 1- برا وب نوشت خود صدا انتخاب کن ( متناسب با موضوع ) 2- برای هر پست خود از عکس – صدا – تصویر و صدا و ... استفاده کن 3- وب نوشت خود را به روز کن . هر دو روز یک باز به وب نوشت خود سر بزن و یه مطلب جدید در آن قرار بده . خیلی وقته

    • مدیر سایتM.m Milasi(Yoooz) :

      ضمن عرض سلام و تبریک سال نو حضورشما آقای مسعودی کارشناس محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان,امیدوارم سال خوبی داشته باشید.دستورات شما جهت بهبودکیفیت وبلاگ انجام خواهد شد و سی دی حاوی فایل پشتیبان وبلاگ به معاونت پرورشی مدرسه تحویل می شود.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!