یک رخداد خوب

Animal-Rights-Watch-ARW-6850

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست یکی از راه های بازدارنده شکار حیوانات در معرض خطر انقراض را افزایش جرائم نقدی شکارچیان غیرمجاز دانست و از افزایش جرائم جبران خسارت جانوران در سال ۹۴ خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم مزایده تابلوهای نقاشی که برای نخستین بار به مناسبت روز جهانی حیات وحش...

برگزار شد، ضمن اشاره به تصویب کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض (سایتس) در سال ۱۹۷۳ و الحاق ایران به این کنوانسیون در سال ۱۹۷۵، گفت: تا کنون بیش از هزار و ۱۴۰ گونه جانوری و گیاهی ایران در این کنوانسیون به ثبت رسیده اند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این موضوع که امسال دومین سالروز جهانی حیات وحش برگزار می شود، اظهار کرد: ۱۲ اسفند سال ۲۰۱۳ بنا بر پیشنهاد سایتس و با تصویب سازمان ملل برای نخستین بار روز جهانی حیات وحش به تقویم سراسر دنیا افزوده شد.
 وی با برشمردن برخی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حفظ گونه های جانوری خود، افزود: در سال ۱۳۹۳ اعلام کردیم که پروانه‌ای برای شکار چهارپایان صادر نخواهیم کرد و تنها در مواردی که معیشت مردم منطقه به صید پروندگان وابسته باشد، مطابق با ظرفیت منطقه و به صورت محدود پروانه صید پرندگان صادر شده است.
تیموری یکی از راه های بازدارنده شکار حیوانات در معرض خطر انقراض را افزایش جرائم نقدی شکارچیان غیرمجاز دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست فهرست جدید این نوع جرائم را یک ماه پیش برای تصویب نهایی تقدیم شورای عالی محیط زیست کرد که این شورا پس از بررسی‌های مقدماتی اشکالاتی را به آن وارد دانست.
وی با اشاره به اینکه فهرست جدید جرائم قرار است پس از رفع اشکلات مجددا به شورای عالی محیط زیست ارسال شود؛تاکید کرد: فهرست نهایی از سال ۹۴ اجرایی می‌شود.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت : براساس تصمیم شورای عالی محیط زیست که به زودی به تصویب اعضای این شورا خواهد رسید، جریمه شکار یوزپلنگ از پنج میلیون تومانی که دو سال پیش تصویب شده است به نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
تیموری اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست برای واردات و صادرات گونه های جانوری درخطر معرض انقراض را ضروری دانست و گفت: این سازمان در این خصوص با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.
وی گفت: علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، واردکنندگان و صادرکنندگان حیات وحش باید از سازمان دامپزشکی از لحاظ ژنتیک و کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های گیاهی و جانوری (سایتیس) مجوز دریافت کنند.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!